fbpx
Experts in business

Ondernemen

Alles over ondernemen

4 originele invalshoeken voor unieke marketing

Opvallen in de massa? Niet evident! Met originaliteit en een unieke aanpak kom je echter al een heel eind. Wij zetten alvast 4 originele invalshoeken op een rijtje waarmee jij er tussenuit kunt springen en resultaten kunt boeken. Doe er je voordeel mee!

Het gaat een beetje tegen onze genen in, maar durf te dromen en zie het groots. In Vlaanderen is marketing over het algemeen zeer vlak en braaf, waardoor je er al snel tussenuit springt als je het net wat pittiger maakt. Durf de grenzen opzoeken, maar doe het wel met smaak en humor. Zo ben je meteen een stuk zichtbaarder dan je concurrenten en kom je op het netvlies bij potentiële klanten.

Invalshoek 1 l Creëer unieke belevenissen

Hoe kun je jouw bedrijf unieker maken en klanten een beleving bieden die ze nergens anders vinden? Dit kan door klantenservice, de manier van communiceren, uitzonderlijke acties/producten en ga zo maar door. Tomorrowland pakt dit bijvoorbeeld voortreffelijk aan en heeft de festival experience naar een hoger niveau getild. De beleving laat je toe ook meer te vragen voor je producten en diensten, wat goed is voor je omzet en winstgevendheid.

Invalshoek 2 l Een unieke aanpak

Welke unieke aanpak kun je in jouw sector introduceren? Denk aan het personaliseren van de koffiebekers bij Starbucks of waarom niet het in thema decoreren van een reisbureau. Een unieke aanpak is spraakmakend, blijft de consument bij en zet aan te kopen. Een unieke aanpak gaat over de tongen en zorgt voor meer mond-tot-mondreclame. Zo kun je als schilder bijvoorbeeld werken met moodboards om inspiratie te bieden, reken maar dat dat heel anders binnenkomt dan een standaard prijsofferte of een stalenboek. Door je producten te pimpen bereik je een nieuw segment en kun je ook doorrekenen.

Invalshoek 3 l Een uniek aanbod

Een uniek aanbod is niet in elke sector evident, maar toch … Probeer je te onderscheiden met enkele unieke accenten en/of producten/diensten die nergens anders te verkrijgen zijn. Zo geef je je onderneming een bepaalde uitstraling en trek je klanten aan die nergens anders terecht kunnen. Het spreekt voor zich dat je voor unieke producten ook net iets meer kunt vragen, hier is immers sprake van schaarste en dat is geld waard.

Invalshoek 4 l Unieke expertise

Heb je bijzondere vakkennis in huis, speel die dan ook uit. Terughoudendheid is niet nodig, zolang je niet in pure borstklopperij vervalt.

Meer weten?

Wil je zelf met deze 4 invalshoeken aan de slag en kun je wat ondersteuning gebruiken? Vraag dan vandaag nog je 1-op-1 gesprek aan met één van onze experts of schrijf je in voor een gratis avondseminar.

GRATIS WEBINAR: BUSINESS BREAKTHROUGH

Je leert proactief inzetten op de huidige situatie. Dit is hét marketing, sales- en doorbraakevent voor dynamische ondernemers.

Een mailtje ontvangen wanneer we meer Tips & Tricks online zetten?

Mis geen waardevolle content en schrijf je snel in.

X